اقامتی رویایی

اقامتی رویایی، در یک اقامتگاه سنتی که شما را به زمان های دور خواهد برد

اگر دوست دارید در یکی از روستاهای زیبای کویری اقامت داشته باشید، یکی از بهترین گزینه ها اقامتگاه بومگردی دیاوا است که در روستای ده آباد و در ۱۰ کیلومتری شمال غرب شهر بادرود واقع در استان اصفهان می باشد.

”ده ‏آباد” از روستاهایی است که قدمت آن به قبل از اسلام بر می گردد ،نکته جالب اینست که معماری روستا، همچنان ساختار قدیمی خود را حفظ کرده.
وجود قلعهٔ ای قدیمی ، مکان های تاریخی و حتی سنگ قبرهایی که متعلق به دوران صفویه است، همگی از جذابیت های این روستا به شمار می رود.

در این میان، دیاوا، با فضای سنتی و دل نشینی که دارد، خودش از مکان های دیدنی ده آباد به شمار می رود.
یک اقامتگاه سنتی که قدمتش به دوره قاجار و پهلوی بر می گردد و مرمت و تأسیس اقامتگاه در سال 1397 به بهره‌برداری رسیده است.

این اقامتگاه سنتی، مانند خانه های قدیمی ایرانی، یک حیاط اصلی با صفا دارد که شامل فضایی به نام شربت سرا می شود، جایی که در آن نوشیدنی های طبیعی و مخصوص دیاوا سرو می شود.

و همچنین دارای یک اندرونی است که از دو قسمت تشکیل شده;
طبقه همکف شامل ۲ اتاق، سفره خانه و فضای فیروزه ای رنگِ حوضخانه است.

اتاق های طبقه همکف در فصل سرد، دارای کرسی هستند و در فصل گرم امکان استفاده از تخت هایی چوبی در فضای حوضخانه را دارند که برای نشستن و لذت بردن از فضا تعبیه شدند.

اتاق های طبقه دوم، هر کدام با توجه به فرهنگ اصیلِ ایرانی نام گذاری شدن و هر کدام یادآورِ یکی از هنر های دستی ِ این سرزمین اند.
نقاشی های روی دیوار، گچبری های سقف و حتی رو تختی ها، همگی نشان از سنت ایرانی دارند. این اتاق ها، همگی دارای تخت و صبحانه رایگان هستند. وسایل بهداشتی و اینترنت نیز در دسترس همه ی میهمانان قرار دارد.

در فضای سفره خانه هم، شاهد کاشی کاری های زیبایی هستیم که بر روی دیوار ها نقش بسته است و تخت هایی چوبی که غذا بر روی همان ها سرو میشود.

 

اگر از آن دسته کسایی هستید که دوست دارید کارگاه های گلاب گیری و عرقیات را از نزدیک ببینید ، کافیست از اندورنی بیرون آمده، و از سمت راستِ شربت سرا، وارد حیاطِ کارگاه شوید.
درست همان جایی که بوی عرقیات گیاهی به مشامتان میخورد، انگار که پای خود را درون دشتی پر از گل و گیاه‌ گذاشته اید.

اقامتگاه سنتی دیاوا، در یک کلام ، همان راحتی و آرامشی است که زمان زیادی است به دنبال آن میگردید، همان فضای دلنشین و سنتی و بدون از دغدغه ای که آرزویش را دارید…

اگر میخواهید تمام زیبایی هایی که راجع بهشان حرف زدیم را از نزدیک ببینید و تجربه کنید ، لینک زیر به شما کمک خواهد کرد.

میزبانی شما، افتخار ماست.

No comments yet! You will be the first one to comment.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *